Obsah
Povinně zveřejňované informace
Povinně zveřejňované informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, resp. podle vyhlášky č. 442/2006, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu způsobem umožňujícím dálkový přístup, ve znění vyhlášky č. 416/2008 Sb.
1. podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím:
a) podle § 5 odst. 1 a 2 citovaného zákona a vyhlášky č. 442/2006 Sb. - informace o obci (body 1-17),
b) podle § 5 odst. 3 citovaného zákona - přehled žádostí o poskytnutí informací a přehled informací, které na základě nich byly poskytnuty žadatelům (bod 18),
c) podle § 5 odst. 5 citovaného zákona - veřejně přístupný obsah obcí vedených rejstříků, registrů, evidencí a seznamů (bod 19),
2. podle zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů- informace o zpracovávání osobních údajů (bod 18),
3. podle zákona č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy (§ 5 odst. 2, písm. h/) - informace o obecním informačním systému (bod 21),
4. podle zákona č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu neboli stavebního zákona (§ 165 odst. 2) - údaje o vydaném územním plánu, regulačním plánu a místech, kde je možné do této územně plánovací dokumentace a do její dokladové dokumentace nahlížet, zastupitelstvem obce schválená zpráva o uplatňování územního plánu(bod 22).
Kliknutím na příslušný řádek se dostanete k obsahu položky:
- Oficiální název
- Důvod a způsob založení
- Organizační struktura
- Kontaktní spojení
- Bankovní spojení (číslo účtu)
- Identifikační číslo (IČ)
- Daňové identifikační číslo (DIČ)
- Dokumenty
- Žádat o informace lze:
- Příjem žádostí a dalších podání
- Opravné prostředky
- Formuláře
- Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
- Předpisy
- Úhrady za poskytování informac
- Licenční smlouvy
- Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
- Informace o zpracovávání osobních údajů
- Obsah obcí vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- Informace o obecním informačním systému
- Informace o územním plánu
1. Oficiální název
Obec
2. Důvod a způsob založení
Obec v současném pojetí a právním postavení vznikla jako součást obecního zřízení na základě zákona č. 367/1990 Sb. o obcích (obecní zřízení). Právní postavení obcí je zakotveno primárně základním zákonem státu - Ústavou České republiky (ústavní zákon č. 1/1993 Sb.). Obecní zřízení v současné době upravuje podrobně zákon č. 128/2000 Sb. o obcích (obecní zřízení).
Obec:
- je základním územním samosprávným společenstvím občanů a tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce
- je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu
- vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající
- pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů, při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech
Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů.Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
3. Organizační struktura
Nejvyšším orgánem obce je devítičlenné zastupitelstvo obce. Rozhoduje ve věcech náležejících do samostatné působnosti obce. Funkční období zastupitelstva obce je čtyřleté. Iniciativními a kontrolními orgány zřizovanými zastupitelstvem jsou výbory, a to finanční a kontrolní. Obec je navenek zastupována starostou, který také dle § 99 odst. 2 zákona o obcích vykonává funkci rady obce. Výkonným orgánem obce je obecní úřad. Je tvořen starostou, místostarostkou a zaměstnanci. Starosta stojí v jeho čele a je nadřízen všem zaměstnancům obecního úřadu. Starostu v době nepřítomnosti zastupuje místostarostka. Obecní úřad není dělen na odbory. Iniciativními a poradními orgány starosty jsou komise.
Organizační složky obce :
- Azylový dům pro matky s dětmi
- Mateřská školka od 1.1.2010
- Zásahová jednotka hasičů obce
4. Kontaktní spojení
4.1 Poštovní adresa - Sídlo
Obecní úřad
Obec 134
150 111 Obec
4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Obecní úřad
Obec 134
150 111 Obec
Možnost objednání e-službou
4.3 Úřední hodiny
Pondělí | 14 -17 h | |
Středa | 8 -12 h | 12 -17 h |
4.4 Telefonní čísla
123 456 789
4.5 Číslo faxu
132 456 798
4.6 Adresa internetové stránky
http://active.origine.cz/
4.7 Adresa e-podatelny
obec MOCHR origine MOCHR2 cz
(možnost použití elektronického podpisu)
4.8 Další elektronické adresy
Pečovatelská služba: ps MOCHR obec MOCHR2 cz
5. Bankovní spojení (číslo účtu)
123 456789/0000 (Banka a.s.)
Variabilní symboly pro platby:
- Poplatník označí veškeré své platby rodným číslem
6. Identifikační číslo (IČ)
00123456
7. Daňové identifikační číslo (DIČ)
CZ00123456
8. Dokumenty
8.1 Seznamy hlavních dokumentů
- Hlavním regulačním dokumentem je Územní plán obce
- Vyhlášky a nařízení
- Zápisy z jednání ZO
- Jednací řád
8.2 Rozpočet
Rozpočet obce
Závěrečný účet obce
Kontrola hospodaření obce
Inventarizace majetku obce
Veškeré informace v rubrice Hospodaření obce
8.3 Informace, které byly poskytnuty žadatelům dle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
9. Žádat o informace lze:
- osobně na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
- telefonicky na čísle 123 456 798
není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně - písemnou žádost můžete doručit:
- elektronicky (e-mailem) na adresu
- elektronickou podatelnou
- poštou na adresu Obecní úřad
- faxem na číslo 123 456 78
-
datovou schránkou - dasdasd78
Ze žádosti musí být patrno, kterému subjektu je určena a kdo ji podal. Neobsahuje-li žádost tyto údaje, žádost se odloží.
10. Příjem žádostí a dalších podání
- osobně na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
- telefonicky na čísle 123 456 798
- elektronicky (e-mailem) na adresu
- elektronickou podatelnou
- poštou na adresu Obecní úřad
- faxem na číslo 123 456 78
- datovou schránkou - dasdasd78
11. Opravné prostředky
Opravné prostředky lze podávat písemně:
-
osobním podáním na Obecním úřadě
-
poštou na adresu Obecní úřad k rukám starosty
Opravné prostředky proti rozhodnutí vydaným obecním úřadem se podávají ve lhůtách a způsobem stanovených zvláštními předpisy. Ve vydaných správních rozhodnutích je uvedeno poučení o odvolání, které v konkrétním případě stanoví postup odvolatele při podání odvolání.
Většinou lze opravný prostředek podat do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí, pokud není v rozhodnutí nebo právním předpisem stanoveno jinak.
12. Formuláře
Ke stažení v sekci Formuláře
13. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací
Návody pro řešení běžných životních situací, např. přihlášení k trvalému pobytu, ověření shody opisu nebo kopie s listinou, ověření pravosti podpisu a mnoho dalších včetně potřebných formulářů nebo jejich vzorů naleznete zde http://www.mvcr.cz/rady-a-sluzby.aspxExterní odkaz.
Další důležité informace získáte zde: http://www.portal.gov.czExterní odkaz.
konkrétně životní situace zde: http://portal.gov.cz/portal/obcan/situace/Externí odkaz
14. Předpisy
14.1 Nejdůležitější používané předpisy
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž obec jedná a rozhoduje. Tyto předpisy jsou k nahlédnutí v kanceláři Obecního úřadu
- ústavní zák. č. 1/1993 Sb., Ústava České republikExterní odkaz
- usnesení č. 2/1993 Sb., jímž se stala Listina základních práv a svobod součástí ústavního pořádku České republikExterní odkaz
- zák. č. 128/2000 Sb. o obcíchExterní odkaz
- zák. č. 500/2004 Sb. o správním řízeníExterní odkaz
- zák. č. 301/2000 Sb. o matrikáchExterní odkaz
- vyhl. č. 207/2001 Sb. k provedení zákona o matrikáchExterní odkaz
- zák. č. 326/2000 Sb. o způsobu označování ulic a ostatních veřejných prostranstvíExterní odkaz
- zák. č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacíchExterní odkaz
- zák. č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech zák. č. 133/1985 Sb. o požární ochraněExterní odkaz
- zák. č. 561/2004 Sb. - školský zákonExterní odkaz
- zák. č. 565/1990 Sb. o místních poplatcíchExterní odkaz
- zák. č. 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlechExterní odkaz
- zák. č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikáníExterní odkaz
- zák. č. 563/1991 Sb. o účetnictvíExterní odkaz
- zák. č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajinyExterní odkaz
- zák. č. 143/1992 Sb. o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších organizacích a orgánechExterní odkaz
- zák. č. 37/2003 Sb. o odměnách za výkon funkce členům zastupitelstevExterní odkaz
- zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajůExterní odkaz
- zák. č. 338/1992 Sb. o dani z nemovitostíExterní odkaz
- zák. č. 634/2004 Sb. o správních poplatcíchExterní odkaz
- zák. č. 21/2006 Sb. o ověřováníExterní odkaz
- zák. č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkáchExterní odkaz
- vyhl. č. 231/1996 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcíchExterní odkaz
- zák. č. 412/2005 Sb. o ochraně utajovaných skutečnostíExterní odkaz
- zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajůExterní odkaz
- zák. č. 185/2001 Sb. o odpadechExterní odkaz
- zák. 513/1991 Sb. – Obchodní zákoníkExterní odkaz
- zák. č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacímExterní odkaz
- vyhl. č. 442/2006 Sb. prováděcí vyhláška k zákonu o svobodném přístupu k informacím, kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektuExterní odkaz
- vl. nař. č. 364/1999 Sb. o součinnosti orgánů státní správy s obcemiExterní odkaz
- zák. č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správyExterní odkaz
- zák. č. 227/2000 Sb. o elektronickém podpisuExterní odkaz
- zák. č. 194/2009 Sb,.o datových schránkáchExterní odkaz
14.2 Vydané právní předpisy
Vyhlášky
Nařízení
Vnitřní předpis
Řády
15. Úhrady za poskytování informací
15.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
za poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím:
Úkon |
Množství |
Cena |
Tisk nebo kopírování černobíle |
- 1 strana formátu A4 |
1,- Kč |
- 1 strana formátu A3 |
2,- Kč |
|
Tisk barevně |
- 1 strana formátu A4 |
20,- Kč |
Kopírování na datové nosiče |
- 1 ks nenahrané diskety |
10,- Kč |
- 1 ks kopírování diskety |
20,- Kč |
|
- 1 ks nenahraného CD |
20,- Kč |
|
- 1 ks kopírování CD |
40,- Kč |
|
Kopírování a úkony na vlastní disketě (CD) žadatele je nepřípustné |
||
Poštovné + balné |
- dle druhu zásilky a dle platných ceníků |
|
Telefonní a faxové poplatky |
- dle sazeb operátorů |
|
Mzda (činnost při zpracování informace) |
50,- /hod. |
Vzniknou-li při poskytování informací další nutné výdaje, např. zpoplatnění dalšími subjekty, specifické služby, apod., budou tyto výdaje zahrnuty do vyúčtování celkové úhrady.
15.2 Usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. Stížnost lze podat písemně nebo ústně a to u povinného subjektu. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán. V současné době nejsou vydána žádná usnesení nadřízeného orgánu týkajících se těchto stížností.
16. Licenční smlouvy
16.1. Vzory licenčních smluv
16.2. výhradní licence
§ 14a zák. č. 106/1999 Sb.
Některá ustanovení o licenční nebo podlicenční smlouvě při poskytování informací
- Má-li být informace, která je předmětem ochrany práva autorského2b), poskytnuta na základě licenční nebo podlicenční smlouvy a majetková práva k předmětu ochrany práva autorského vykonává povinný subjekt, který není uveden v § 11 odst. 5, postupuje se ve věcech neupravených tímto zákonem podle autorského zákona2b).
- Odměna za oprávnění informaci užít nesmí být vyšší než úhrada podle § 17, nestanoví-li jinak zvláštní právní předpis nebo licenční smlouva mezi povinným subjektem a tím, kdo právo nakládat s předmětem práva autorského na povinný subjekt převedl.
- Podmínky poskytnutí informace v licenční nebo podlicenční smlouvě (dále jen „licenční smlouva“) musí umožňovat další užití informace žadatelem v souladu se žádostí, pokud tento zákon nestanoví jinak. Licence nebo podlicence (dále jen „licence“) se poskytuje jako nevýhradní, s výjimkou případů podle odstavce 4.
- Povinný subjekt může poskytnout výhradní licenci pouze tehdy, je-li výhradní licence pro další šíření poskytované informace nezbytná a je-li to ve veřejném zájmu. Poskytne-li povinný subjekt výhradní licenci podle věty první, přezkoumá alespoň každé 3 roky trvání důvodů, na základě kterých byla výhradní licence poskytnuta.
- Povinný subjekt zveřejní způsobem umožňujícím dálkový přístup vzor licenční smlouvy, která může být žadatelem přizpůsobena konkrétní žádosti a použita jako návrh na uzavření licenční smlouvy.
- Na ustanovení licenčních smluv uzavřených při poskytování informací podle tohoto zákona se nevztahuje ochrana obchodního tajemství
17. Výroční zprávy podle zákona č. 106/1999 Sb.
18. Informace o zpracování osobních údajů
Informace dle § 18 odst. 2 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů Obecní úřad provádí následující zpracování osobních údajů, které mu ukládá zvláštní zákon:
- Evidenci obyvatel s údaji o jménech, příjmeních, bydlišti, rodných číslech, osobním stavu, číslech občanských průkazů.
- Adresní a identifikační údaje žadatele o ověření podpisu, nebo listiny.
- Evidenci nájemníků bytových, nebytových prostor a pozemků
- Evidenci daní a poplatků
- Agendu k zajištění voleb (vydávání voličských průkazů, evidenci členů volebních komisí, seznam voličů)
- Agendu k poskytování informací občanům na základě zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Personální a mzdovou agendu
- Evidenci čtenářů obecní knihovny
19. Obsah obcí vedených veřejně přístupných rejstříků, registrů, evidencí a seznamů
- Živnostenský rejstřík
- Rejstříky pracoviště CZECH POINT (PDF 123 kB)
- Honební společenstvo dle zákona o myslivosti :
20. Informace o obecním informačním systému
Informační systém Obecního úřadu je vybudován na platformě operačního systému MS Windows. Uživatelské stanice jsou vybaveny operačním systémem MS Windows XP a kancelářským systémem MS Office 2008.
petrotrovice
Název IS | Definice IS |
---|---|
WinESS | Spisová služba |
WinEOB | Evidence obyvatel |
WinPAM | Práce a mzdy |
WinPOP | Poplatky a daně |
WinUCR | Účetnictví a rozpočet |
Prohlášení
Obecní úřad nevytváří žádné číselníky dle §5 odst. f) zákona číslo 365/2000 Sb., o informačních systémech veřejné správy, v platném znění.
21. Informace o územním plánu
Důvodem pro zpracování územního plánu obce je potřeba reagovat na aktuální potřebu aktualizovat rozvojové záměry obce ve všech funkcích a vytvořit závazný podklad pro koordinaci všech investičních i neinvestičních aktivit na území obce v intencích udržitelného rozvoje při respektování jeho přírodních a kulturních hodnot.
Další infromace
Odběr novinek